دره هفت غار


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 20 خرداد 1396
بازدید : 36
نویسنده : rahnama-safar

در شمال شهر نيشابور ، تنگ دره اي قرار دار كه از گذشته هاي دور آن را به نام هفت غار مي شناسند. البته در واقع غاري وجود ندارد بلكه ۷ تنگه هست كه به نام ۷ غار معروف شده است. زيبايي و كم نظير بودن و همچنين دم دست بودن اين دره باعث شده كه هر سال اين منطقه بازديد كننده زيادي داشته باشد. آب و هوا و مناظر طبيعي اين منطقه آن را به يكي از اصلي ترين ييلاقات نيشابور تبديل كرده است. يكي ديگر از جاذبه هاي اين منطقه رنگ سرخ خاك رسي آن است كه باعث رنگ آميزي و جلوه اي خاص شده. اين دره در هر فصلي زيبايي هاي خاص خودش را دارد ولي در بهار و پاييز فوق العاده است.

اين دره با تنوع و دگرگوني خود، اشتياق ديدار را در بازديدكنندگان افزايش مي‌دهد زيرا به دليل فرسايشي بودن و شيب تند آن هرساله پس از بارش‌ها شكل جديدي به خود مي‌گيرد و آبشارهاي بزرگ وكوچكي را ايجاد مي‌كند و مرتبا دچار دگرگوني مي‌شود. پس به ياد داشته باشيد كه سفر به اين منطقه هرگز براي شما تكراري نخواهد بود.

مسيرهاي متفاوتي براي دسترسي به دره هفت غار وجود دارد كه آسان‌ترين آن مسير روستاي باغرود است كه پس از ده دقيقه كوهپيمايي مي‌توان به ابتداي اين دره در ارتفاع ۱۵۰۰ متري رسيد. از جمله مسيرهاي دسترسي ديگر مي‌توان به خود روستاي غار اشاره نمود.

پس از عبور از دره و زيبايي‌هاي آن به مدت تقريبا دو تا سه ساعت، به منطقه‌اي باز و به سرچشمه اصلي رودخانه در ارتفاع ۱۹۰۰ متري خواهيد رسيد. لازم به ذكر است كه برخلاف سرد و گوارا بودن آب اين چشمه، املاح زيادي در آب وجود دارد.

فراموش نكنيد كه اين دره علي‌رغم زيبايي و مهربان بودن، برخي اوقات در مواقعي كه بارندگي زياد است، امكان خطراتي وجود دارد.

 

منبع: سايت راهنماسفر




:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایران , ,
:: برچسب‌ها: دره هفت غار , گردشگري در خراسان رضوي ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com